Techniczne SEO – jak je wykonać? Co to daje?

Techniczne SEO pomaga zapewnić, że treść strony jest zoptymalizowana zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek. Oznacza to, że Twoje strony ładują się szybko i bezpiecznie, a jednocześnie dostarczają informacji, które mają sens dla czytelników. Oto obszary, w których możesz poprawić wydajność swojej strony

Szybkość ładowania strony

Czas ładowania wpływa na zaangażowanie użytkowników i współczynnik konwersji. Jeśli odwiedzający opuszczają stronę przed dokonaniem zakupu lub wypełnieniem formularza, zmniejsza to liczbę konwersji. Im szybciej odwiedzający opuści stronę po wejściu na nią, tym większa szansa, że dokończy transakcję. Oznacza to, że szybsze ładowanie strony poprawia wyniki sprzedaży. Istnieje wiele technik zwiększania szybkości ładowania strony, w tym kompresja obrazów, minifikacja CSS, wdrożenie CDN i optymalizacja serwera. Możesz też sprawdzić, jak szybko ładują się twoje strony w różnych miejscach na świecie, korzystając z Google PageSpeed Insights.

Dodawanie znaczników Schema do treści

Jeśli chcesz, żeby Google wyświetlało w wynikach wyszukiwania fragmenty informacji o twoich stronach internetowych, to dodanie znacznika Schema do twojej treści jest niezbędne.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne polega na dodaniu do treści hiperłączy, które odsyłają do innej części twojej strony. Linki te zapewniają odwiedzającym dodatkowy kontekst i informacje, a jednocześnie powodują skuteczne pozycjonowanie. Mogą też zwiększyć ilość ruchu kierowanego do konkretnych sekcji twojej strony.

Mapa witryny XML

Mapa witryny to zbiór linków do stron internetowych w Twojej witrynie. Pomaga to wyszukiwarkom szybciej przeszukiwać treść, ponieważ wiedzą one dokładnie, co zawiera każda strona. Istnieje wiele wtyczek umożliwiających automatyczne generowanie tego typu mapy strony. Na przykład wtyczka Yoast SEO umożliwia szybkie i łatwe utworzenie sitemapy XML dla witryn WordPress. Jeśli wolisz nie zajmować się kodowaniem, możesz po prostu pobrać generator, taki jak InSpyder lub Screaming Frog. Jeśli nie wiesz jak to zrobić skorzystaj z firm które specjalizują się w pozycjonowaniu, np. funkymedia.

Projekt Google Accelerated Mobile Pages (AMP)

AMP to framework internetowy, który umożliwia generowanie lekkich stron w celu przyspieszenia ładowania się stron dla użytkowników mobilnych. Jeśli zdecydujesz się wziąć udział w projekcie, Google będzie dostarczać Twoje strony przez dedykowany cache, dając Twojej witrynie pierwszeństwo przed innymi. Projekt umożliwia również wydawcom zarabianie dzięki reklamom wyświetlanym obok treści generowanych przez AMP.

Certyfikat SSL

Na stronach z certyfikatem SSL obok adresów URL pojawi się ikona zielonej kłódki, która oznacza, że dane wymieniane między stroną a odwiedzającymi są zabezpieczone i zaszyfrowane. Pomaga to wyszukiwarkom szybciej indeksować strony i poprawiać pozycję w rankingu SEO. Aby zacząć, skontaktuj się z dostawcą usług hostingowych i zapytaj, czy Twoje konto ma już certyfikat SSL. Możesz też kupić certyfikat SSL osobno lub korzystając z usług renomowanych firm.