Lokalne SEO

Jeśli firmy chcą odgrywać ważną rolę w wynikach wyszukiwania, lokalne SEO jest niezbędnym elementem ogólnej strategii marketingu cyfrowego. Posiadanie solidnej lokalnej strategii SEO oznacza optymalizację wszędzie tam, gdzie Twoja firma pojawia się w Internecie, dzięki czemu wyszukiwarki mogą dostarczać klientom trafne wyniki wyszukiwania na podstawie ich lokalizacji. Wymaga to połączenia zoptymalizowanej treści w Twojej witrynie, a także aktualnych faktów na temat Twojej firmy w katalogach biznesowych. Dlaczego to jest ważne? Ponieważ jako firma lokalna chcesz, aby potencjalni klienci mogli Cię znaleźć, niezależnie od tego, czy szukają bezpośrednio Ciebie, czy Twoich produktów lub usług.

Znaczenie wyszukiwania lokalnego i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek ogromnie wzrosło ze względu na rozwój urządzeń mobilnych. Konsumenci wyszukują więcej niż kiedykolwiek i z większej liczby miejsc niż kiedykolwiek wcześniej. Według Google liczba wyszukiwań „w pobliżu” prawie się podwoiła, a liczba wyszukiwań mobilnych rośnie o 146% rok do roku. Nie da się temu zaprzeczyć – użytkownicy korzystają ze smartfonów, aby znaleźć lokalne firmy, co oznacza, że ​​wyświetlanie Twojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania jest ważniejsze niż kiedykolwiek.

Nowy układ wyszukiwania Google umieszcza organiczne wyniki wyszukiwania znacznie poniżej widocznej części strony, pozostawiając tylko bloki reklamowe i pakiet lokalny widoczny dla użytkownika. Wpisując np. pozycjonowanie Bydgoszcz, pojawi się mapka, podstawowe dane oraz recenzje użytkowników. Co więcej, bezpłatne wyniki wyszukiwania uzyskują ponad 90% kliknięć. Aby zachować trafność w wyszukiwaniu lokalnym, firmy muszą skoncentrować się na pojawianiu się w lokalnych wynikach wyszukiwania, co oznacza, że ​​kluczowa jest ukierunkowana i dobrze przemyślana lokalna strategia SEO.

Co możesz zrobić, aby zoptymalizować swoją firmę pod kątem wyszukiwania lokalnego?

Upewnij się, że Twoje dane NAP są spójne i aktualne. Spójny NAP (nazwa, adres i numer telefonu) w całej witrynie i kluczowych profilach cytowań ma kluczowe znaczenie dla lokalnej strategii SEO. Łącząc wpisy i strony, Twój NAP nigdy nie traci synchronizacji w całej sieci – od własnej witryny internetowej do ponad 100 kluczowych źródeł cytowań, map, aplikacji, katalogów, wyszukiwarek i sieci społecznościowych.

Dodaj również lokalną zawartość do swoich stron lokalizacji i ofert. Wyszukiwarki lubią regularnie aktualizowane strony, jednak większość lokalnych firm nigdy ich nie aktualizuje. Firmy, które regularnie dodają treści do swoich stron lokalizacyjnych, mają większe szanse na wyższą pozycję w Google niż te, które tego nie robią. Niezależnie od tego, czy są to wydarzenia, listy produktów, menu, oferty itp.

Monitoruj swoją reputację w Internecie i udostępniaj własne recenzje na stronach lokalizacji.

Klienci przechodzą od prywatnej komunikacji z firmami do komunikacji publicznej w mediach społecznościowych, witrynach z recenzjami itp. Monitorowanie tego co mówi się o Twojej firmie w czasie rzeczywistym, a także generowanie autentycznych, własnych recenzji od klientów i dodawanie ich do stron lokalizacji w Twojej witrynie jest niezwykle ważne.

Uwzględnij linki zwrotne z najlepszych lokalnych stron wyszukiwania i katalogów.

Wyszukiwarki ustalają rankingi na podstawie liczby innych stron internetowych, które prowadzą do określonej witryny oraz tego, czy informacje z tej witryny pojawiają się konsekwentnie w innych miejscach online. Linki z profili lokalizacji w lokalnych witrynach są dobre dla lokalnego SEO i zachęcają potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej strony www.